Resepi Puding Triffel Mudah Dan Sedap

Resepi Puding Triffel – Kali ini saya ingin berkongsi resepi puding triffel dan bagaimana untuk melakukan resepi puding triffel, sebenarnya saya hanya 3 kali buat. tak terer lagi, masih dalam pembelajaran. Proses pertama adalah sekarang bulan puasa hari tu habis menjamu, kat menjamu lagi untuk jiran-jiran sebelah hanya ingin membina lebih dekat hubungan hehe… Alhamdulillah jiran kanak-kanak seperti..

Masa pengkebumian rumah MIL pilihan raya malam kedua juga tidak begitu lancar sangat sibuk menangis kerana Khasif ibu. campur plak telah kuat kipas kat dapur jadi sialan kastard cepat keras sehingga lagi kek yang saya dibeli melalui Jadilah sopan membeli di sini, jadi cara terbaik, tapi boleh tidak disampaikan rabbani la pesta.

Baca Juga : Resepi Puding Roti Karamel Tanpa Telur

Dan buat kali ketiga pada masa ini untuk Jamuan Raya kat pejabat kecil Saya tidak pernah mahu memasak puding yang senjata apa resepi puding triffel mudah terima kasih habis. Jadi, di sini saya ingin berkongsi resipi puding triffel sedap dan mudah yang mudah lakaran saya.

Resepi Puding Triffel
Resepi Puding Triffel

Bahan utama resepi puding trifle mudah :

  • menggulung kek (perisa apa yang anda suka)
  • gandum kastard
  • cecair susu
  • gula
  • Kristal Jeli
  • buah-buahan (saya gunakan Strawberi / peach / lychee)
  • Penyaman

Cara-cara resepi puding trifle sedap :

  1. potong kek secara manual mesti luka dan mengatur Mesyuarat ke dalam bekas / loyang… setakat kek kat Bole isikan semua ruang yang ada supaya tepung kastard pepejal-pepejal pula tidak jatuh ke bawah. Lagu boleh mencampurkan kek gambar campuran-kat atas… Saya menggunakan kek pandan dan kek coklat ni… masa yang akan diambil untuk mewujudkan sebuah pejabat Dewan Jamuan. Selepas itu dahulu ketepikan kek yang telah disediakan ni.
  2. proses campuran tepung kastard salah… mula-mula meletakkan 3 camca besar tepung kastard ke dalam bekas yang lain.
  3. setelah itu, Tuang 1 boleh sejat susu tepung kastard telah ditambah kepada bekas.
  4. Amik kandungan air tin susu yang penuh sehingga selepas itu Tuang ke dalam bekas tepung kastard.
  5. kemudian amik satu sudu besar gula masukkan ke dalam adunan tepung untuk kastard… je satu sudu kecil saya kerana saya cinta kamu semua seperti manis manis… Kalau boleh meletakkan lebih banyak lakaran.
  6. kacau tepung kastard dan tepung sehingga larut malam tadi aku tidak berseri.
  7. Apabila anda telah kehilangan sekeping entri baru di dalam periuk, kemudian masak atas dapur… hanya benar-benar merosakkan dan tidak pernah meninggalkan campuran ini di atas dapur kalau-Kalau ada ketulan kastard. Menggunakan medium perlindungan haba dan kipas angin yang boleh menyebabkan cepat kastard keras.
  8. kacau sehingga thickens kastard dan likat… bila berlaku kastard dan tu berbuih bolehla angkat dari haba dan cepat sebelum kastard terlalu sukar..
  9. ketika anda sedang mengangkat, Tuang kastard ke atas kek yang telah disediakan dalam bekas ini. Ingat, Jauhkan diri anda daripada barah payudara memerlukan bukan… nanti kastard kastard supaya Jangan biarkan cantik yang pertama… ratakan cantik.
  10. selepas itu, dia boleh menguruskan buah-buahan pada kat puding kastard.buat pertama kalinya percubaan saya meletakkan strawberi dan buah-buahan lychee. Masa untuk saya plak pejabat saya ke strawberi dan boleh datang tu peach… lakaran buah untuk catatan dalam kastard. Langkah seterusnya ialah lapisan Jeli yang salah.
  11. pertama dimasukkan satu kotak Kristal jelly ke dalam periuk dan campuran dengan 400 ml air, Jeli Marital am takyah amat manis beliau meletakkan gula… takut kencing manis jadi salah… hehe.
  12. masak atas dapur sehingga Jeli Kristal hancur dan membubarkan.
  13. keluarkan dah Jeli Jeli Kristal selepas tutup api… tunggu tu sejuk lakaran baru Tuangkan ke atas puding lebih awal.
  14. tuangkan Jeli untuk menampung buah… Lepas tu walaupun lebih daripada 10 minit adalah peti sejuk masuk dah agak suam kastard.Keputusan pertama percubaan… boleh la… sweet rasa tak adalah sangat bagus.

Kemudian melakukannya sekali lagi jika terdapat banyak dapat baiki, resepi puding trifle hanieliza dan resepi puding trifle cocktail hehe :

  1. kastard resepi puding trifle mat gebu puding Biar sama saguhati tebal cukup baru… percubaan ketiga berjaya mengaplikasikan hari itu.
  2. terdapat seorang rakan cadangan tepung kastard untuk cecair sedap lakaran baru cair di dalam mulut… okey… kena cuba.
  3. kek yang salah jika anda mahu noda lembap / lembap dengan air atau air buah-buahan koktel dalam tin tu.
  4. bekas / loyang indah agak baru kepada plot… Saya mengambil masa untuk dipotong kontena lakaran yang boleh menembak kastard dan jelly tebal.

Baca Juga : Resepi Puding Karamel Kukus Sedap

Itu adalah resepi puding triffel mudah dan sedap dari ResepiPuding.Com Mudah-mudahan berguna. Menyebarkan kebahagiaan, terimakasih.

Pencarian Resepi Terkini:

  • tepung kastard
  • apa fungsi tepung kastard
  • kegunaan tepung kastard
  • resepi berasaskan tepung kastard
  • resepi menggunakan tepung kastard

One thought on “Resepi Puding Triffel Mudah Dan Sedap

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *